Przed Państwem relacja jednego z zadań zrealizowanego po wspólnej konsultacji nauczycieli oraz uczniów należących do Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, uczniowie podjęli decyzję o połączeniu nauki z zabawą oraz angażującą fabułą i serią logicznych zagadek w Escape Roomie. Od pewnego czasu odwrócona lekcja w formie Escape Roomu jest jednym z narzędzi nowoczesnej edukacji. Pokój, który stworzyli Ambasadorzy naszej Drużyny Edukacji Ekonomicznej miał określony scenariusz i fabułę, której przejście wiązało się z rozwiązaniem całej serii zagadek, łamigłówek oraz zadań analitycznych. Escape Room opierał się na temacie dotyczącym Banku Centralnego. Uczniowie w ciągu 90 minut otrzymywali kolejne zagadki i dużą dawkę wiedzy od bankiera pracującego w NBP, który podzielił się informacjami na temat Banku Centralnego. Ze względu na poziom trudności zadań w warsztatach brali udział uczniowie klasy 6, 7 oraz 8. Wspólne działanie pod presją czasu zaangażowało wszystkich uczestników. Uczniowie rozwiązując zadanie otrzymywali kolejne cyfry do kodu kłódki oraz wskazówkę do znalezienia następnej koperty w której była ukryta kolejna zagadka. Koperty z zadaniami były rozlokowane na terenie klasy i szkoły. Uczniowie wykazali się żyłką detektywistyczną oraz umiejętnością analizowania, interpretowania i wyciągania wniosków.