.

Nasz kanał na YouTube

Życie płynie, czas ucieka...

Biuletyn Informacji Publicznej

Crash


 

Ze szkołą za pan brat!


projektOd 10 do 14 września wolontariuszki z Fundacji Rozwoju Wolontariatu PROJEKTOR realizują w naszej szkole projekt wakacyjny pt. "Ze szkołą za pan brat!" Skierowany jest on do uczniów kl. IV-VI. Celem projektu jest kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, doskonalenie sprawności ruchowej poprzez zabawę, rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia u uczniów.

 

Ramowy plan dnia:


DZIEŃ 1 - Integracja i zabawa, czyli poznajemy siebie przez zabawę:
- rundka (z czym zaczynamy zajęcia?),
- „jestem, lubię, mam” - co wiemy o sobie,
- „jaki mamy nastrój?” - wybranie pocztówki, która obrazuje nasze samopoczucie,
- poznajemy siebie, czyli tworzenie „logotypów”, tj. ilustracji, które opisują naszą osobę,
- wieszanie wykonanych rysunków na ścianie w klasie,
- zabawy ruchowe: wilk i owca, Saimon mówi,
- zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej Klanzy: zgadywanie imion, spadochron, kopuła, kolory,
- nauka skręcania długich balonów
- zakończenie zajęć „Co Ci się podobało, a co nie?”,
- pożegnanie magicznym hasłem „MAZINGA”.

DZIEŃ 2 - Współpraca się opłaca:

-uczymy się współpracy:
*pogadanka na temat współpracy, np. jak wygląda w środowisku szkolnym,
* praca w grupach: tworzenie historyjki ABC, wspólne wykonanie śmiesznych pomników ze swoich ciał,
* „zbuduj najwyższą wieżę z papieru”- konkurs w grupach,
* współdziałanie w parach: pokonanie labiryntu z zamkniętymi oczami,
* „wykonuj takie same ruchy jak ja”- zabawa kolumbijski hipnotyzer,
* „rozwiązujemy razem węzeł gordyjski”- wspólna praca całej grupy uczniów,
- zabawy ruchowe: „klucze babuni”, „elfy, czarodzieje, olbrzymy”,
- iskierka na pożegnanie.

DZIEŃ 3
- Dzień aktywności. Mój wymarzony nauczyciel:

- zabawy ruchowe,
- Podział na 2 drużyny:
- rywalizacja sportowa (toczenie piłki, slalom z balonem między nogami, rysowanie zakodowanej informacji na plecach, rzucanie krążków do kosza, rzucanie jajkami do worka, przenoszenie kubeczka z wodą, „podaj kamień” itp.),
- nauka kręcenia talerzami cyrkowymi,
- pomysł na plakat pt."Wymarzony nauczyciel"- praca w grupach,
- przedstawienie plakatu i krótkie jego omówienie,
- wieszanie plakatów na ścianie,
- żegnamy się na różne sposoby.

DZIEŃ 4 - Jesteśmy kreatywni!:

- zabawy wstępne,
- zabawa ruchowa "Kto lubi to co ja",
- zabawa- dokończ zdanie, np."Gdybym był reżyserem nakręciłbym film o...",
- kalambury („Zgadnij co to jest, kto to jest"),
- „Licytacja” haseł w dwóch grupach,
- nauka szyfrowania oraz podchody,
- ognisko z zabawami na boisku.

DZIEŃ 5 - Wcielamy się w role, tańczymy i śpiewamy:

- rozgrzewki dramowe,
- zabawy przy muzyce: „Taxi, taxi”, „ Tratwa”,
- liczba ludzi + sytuacja czyli wcielanie się w różne role,
- tworzenie fotografii ze swoich ciał,
- mini disco-uczymy się prostych układów tanecznych,
- pomysł na piosenkę i okrzyk grupowy-praca w grupach,
- zaprezentowanie ułożonych piosenek i okrzyków przez wszystkie grupy,
- podsumowanie wszystkich zajęć, zrobienie wspólnego zdjęcia pamiątkowego.